Kami Kontraktor Bina Rumah dengan Jaminan 12 bulan ?

Jaminan 12 bulan Riascare

Kami memahami membina rumah adalah pelaburan yang besar yang kita akan lakukan. Oleh itu ia haruslah dilindungi dengan jaminan kami.

Pernah tak anda dengar kisah rakan-rakan anda ?

Rumah dah siap tapi rosak sana rosak sini. bila call kontraktor cakap nak datang minggu depan tapi tak sampai-sampai. Masuk 1 bulan call kontraktor dia ckp dia hantar budak sekarang tp budak dia dah masuk 2 bulan tak sampai-sampai.

Masuk bulan ke 3 anda pun mengamuk dia ckp dia dtg sekarang tp sama juga tak sampai-sampai pastu anda call sekali kena block tak pun nombor yang anda hubungi telah ditamatkan perkhidmatan. Cukup 1 tahun warranty pun tamat nak saman kita plak tak sanggup turun naik mahkamah. Alih-alih terpaksa redha ajer la.

Benda nie dah semakin kerap kita dengar sekarang. Kontraktor yang semakin hari semakin ramai dan perangai pun ade pelbagai. Tetapi bukan semua kontraktor seperti ini ada ramai yang bagus di luar sana cuma kalau nasib anda tidak baik mungkin ada akan berhadapan dengan kontraktor yang seperti ini.

Di Riashomes kami memahami masalah anda. Membina rumah memerlukan pelaburan yang besar dalam hidup ini. Ia bukan soal besar atau kecil sesebuah rumah ia adalah tentang kepuasan diri dalam memenuhi impian keluarga. Selain itu rumah bukan hanya sebagai tempat berteduh tetapi tempat dimana kita sekeluarga berkongsi kenangan bersama.

Kami akan bertanggungjawab sepenuhnya diatas sebarang kegagalan dan kecuaian dari pekerja kami.

Sebagai kontraktor sehebat mana pun kontraktor itu tidak dapat dinafikan kadang-kadang akan berlaku masalah kecacatan rumah ini. Ia adalah perkara yang agak normal tetapi walau bagaimanapun kami cuba mengelak sebaik mungkin untuk tidak melakukan sebarang kecacatan pada rumah tersebut apatah lagi kerosakan total seperti kegagalan struktur.

Terdapat pelbagai masalah yang mungkin terjadi sama ada anda boleh nampak secara langsung mahupun kerosakan yang muncul selepas anda menduduki rumah tersebut. Sebagai pelanggan anda hendaklah memantau masalah rumah anda untuk 12 bulan dan melaporkan kepada kontraktor.

Masalah yang sering terjadi selepas rumah siap.

  • Kegagalan Struktur
    Perkara ini amat jarang terjadi terutama rumah yang menggunakan spesifikasi JKR. Ini kerana cara pembinaan konvensional ini amat terbukti kekukuhan serta selamat cuma cara menghasilkan mungkin berbeza mengikut kontraktor. Kebiasaanya kegagalan ini terjadi apabila membina tidak mengikut spesifikasi yang diluluskan.

     

  • Kerosakan berpunca dari pendawaian elektrik
    Masalah ini jarang berlaku tetapi ia boleh berlaku apabila ada bahagian rumah tidak mempunyai elektrik secara tiba-tiba atau elektrik terganggu akibat daripada kesalahan pada pemasangan pendawaian.

     

  • Kerosakan berpunca dari air
    Kebiasaannya masalah ini melibatkan sama ada air hujan atau pun air di dalam saluran paip. Masalah ini di anggap serius kerana masalah ini boleh mengganggu keselesaan pemilk rumah. Jika masalah ini tidak diatasi dengan segera boleh menyebabkan kerosakan boleh merebak dan akan meningkatkan kos membaiki.

     

  • Masalah Tandas
    Oleh kerana ruang ini mempunyai air ia adalah kawasan yang berisiko terjadi masalah. Antara masalah yang sering terjadi dibilik air ialah air tidak mengalir ke floor trap dan ia bertakung dilantai bilik air. Ia menjadikan pemilik kurang selesa dengan keadaan itu. Selain itu masalah tersumbat juga sering terjadi ini ada kemungkinan terdapat bahan binaan yang terjatuh kedalam lubang yang terdapat dibilik air menyebabkan air tidak boleh mengalir.

     

  • Kerosakan berpunca dari pendawaian elektrik
    Masalah ini jarang berlaku tetapi ia boleh berlaku apabila ada bahagian rumah tidak mempunyai elektrik secara tiba-tiba atau elektrik terganggu akibat daripada kesalahan pada pemasangan pendawaian.

     

  • Kecacatan dalam pembinaan
    Kebiasaannya masalah ini terjadi yang disebabkan oleh pemasangan yang salah seperti floor tile terkopak atau tertanggal atau cat mengelupas dan tidak rata. Selain itu terdapat juga masalah yang berpunca daripada produk yang digunakan seperti pintu sliding yang tidak meluncur atau tingkap yang tidak rapat menyebabkan air boleh masuk kedalam. Ini biasanya berpunca dari pengilang lagi.

Oleh kerana kami tahu kami sebagai manusia tidaklah sempurna maka kami tawarkan anda dengan

12 Bulan Jaminan

Kami akan bertanggungjawab keatas kerosakan yang terjadi akibat dari kecuaian kami

Masalah selesai dalam 30 hari

Kami akan cuba sedaya upaya menyelesaikan masalah anda dalam masa 30 hari dari tarikh anda membuat laporan kerosakan kepada kami.

Kenapa kami yakin dengan produk kami?

Ini kerana kami telah mengambil beberapa langkah yang untuk mengelakan kerosakan & kecacatan rumah anda.

 

  • Kelulusan pelan
    Setiap rumah yang kami bina mempunyai pelan yang diluluskan oleh pihak berkuasa tempatan tempat anda. Ini penting kerana mereka adalah orang yang mahir tentang kawasan mereka dan mereka menetapkan syarat-syarat tertentu mengikut keperluan kawasan mereka. Kami tidak berkompromi tentang masalah ini. Sekiranya pelanggan enggan membuat kelulusan pelan maka kami tidak akan memberi sebarang jaminan keatas binaan tersebut. 

  • Dipantau Arkitek
    Setiap projek kami diketuai oleh arkitek dan bukan kontraktor. Ini kerana arkitek profesional amat mengambil berat tentang keselamatan bangunan tersebut serta orang yang dipertanggungjawabkan apabila berlaku salah laku dalam pembinaan. Mereka juga akan memastikan rumah anda dibina dengan kukuh serta memastikan pekerja pembinaan membina mengikut spesifikasi yang telah diluluskan dan dengan cara yang betul. 

  • Sijil Penyiapan Praktikal (CPC)
    Sijil ini dikeluarkan oleh arkitek kami. Sebelum mengeluarkan CPC arkitek kami akan membuat pemeriksaan terakhir sebelum mengeluarkan sijil cpc ini. Mereka akan memastikan setiap pemasangan adalah betul dan praktikal untuk digunakan. Sekiranya semua masalah telah diselesaikan oleh kontraktor barulah arkitek akan mengeluarkan sijil ini. 

  • Sijil Penyiapan & Pematuhan (CCC)
    Sijil ini dikeluarkan oleh pihak arkitek tetapi hendaklah mendapatkan sokongan daripada Pihak Berkuasa Tempatan (PBT). Sijil ini juga menyatakan bahawa bangunan ini telah dibina mengikut spesifikasi oleh semua yang terlibat dalam pembinaan rumah ini. Pihak PBT boleh mengadakan pemeriksaan semasa pembinaan bagi memastikan rumah yang dibina mematuhi pelan bangunan yang diluluskan. Sekiranya terdapat ketidakpatuhan, PBT boleh menahan pengeluaran sijil CCC.

  • Pemeriksaan Akhir
    Sebelum penyerahan kunci perunding pelanggan kami akan melakukan pemeriksaan terakhir sebelum membuat penyerahan kunci kepada pelanggan kami bagi memastikan semua masalah telah diselesaikan.

Di Riashomes kami percaya rumah yang dibina perlulah berkualiti dan mampu mengharungi masa yang panjang. Ini kerana rumah adalah benda yang kita tinggalkan apabila kita sudah tiada didunia ini untuk keluarga kita serta anak cucu kita. Mungkin mereka tidak pernah melihat anda sepanjang hidup mereka tetapi mereka akan tetap memanggil rumah atuk atau rumah pusaka.

Kami merasakan ini adalah jalan terbaik bagi memastikan pelanggan kami mendapat hasil kerja yang terbaik dari kami. Kami percaya pelanggan kami adalah jurujual terbaik kami. Kami percaya sekiranya pelanggan kami gembira pasti kami akan gembira dimana kami yakin kami berada di landasan yang betul dalam memenuhi impian rakyat malaysia.

Kami terbuka, berkolaborasi, dan menggunakan pengalaman kolektif, reka bentuk dan kepakaran teknikal kami untuk merekabentuk senibina yang bermakna dan menarik untuk semua medium.

Kami merangkul cabaran baru dengan hati terbuka, rasa lapar untuk belajar, dan semangat untuk menyelesaikan masalah sebagai satu pasukan.

Kami berharap anda seronok membaca blog ini.

Kami sedia membantu anda membina rumah idaman anda, Hubungilah kami sekarang.

Ingin membina rumah ?

Hubungi kami sekarang...

Compare listings

Compare