Mitsubishi 4S Centre Design Petaling Jaya

Cadangan Mitsubishi 4S Centre

Kajian Kes

Apakah Maksud Car 4S Centre?

4S Centre yang dimaksudkan ialah 4 perkhidmatan yang diberikan oleh mereka iaitu Sales, Service, Spare parts, Body & paint.

Kami dihubungi En Ujang dari Lon G Auto Service Sdn Bhd beliau merupakan dealer kereta. Beliau bercadang ingin membuat cadangan kepada mitsubshi untuk beliau dapat membuka cawangan 4S mitsubishi yang baru. Oleh itu beliau meminta kami menyediakan design 4S centre supaya beliau dapat membuat presentation kepada pihak Mitsubishi tentang cadangan beliau.

Share This
CABARAN

Kami diarah untuk membuat rekabentuk Mitsubishi 4S Centre. Secara amnya business seperti ini mereka telah mempunyai identiti facade mereka sendiri yang kami tidak boleh mengubahnya sesuka hati. 

HASIL KERJA

Kami menghasilkan 3 susunatur pelan lantai dari 800sqft hingga 2500sqft. Dari 3 pelan lantai ini kami hasilkan 3 jenis facade bangunan yang terdiri dari pada rekabentuk modern, kontemporary dan klasik. Ini dapat memudahkan pelanggan Quastma membuat pilihan yang mereka suka megikut bajet mereka. Mereka juga boleh membuat perubahan kecil pelan ini supaya ia menepati keperluan keluarga mereka

SKOP KERJA

Menyediakan Brief Projek
Merekabentuk car 4s centre
Menyediakan 3D Perspective Halus
Menyediakan Pemilihan Skema Warna & Kemasan
Menyediakan set lukisan persembahan.

Pemajuan Idea

01. Strategi

Untuk projek ini kami tidak boleh menukar facada yang menjadi image korporat kepada Mitsubishi. Mereka menggunakan facade hitam merah dan di hujung sebelah kiri terdapat dinding clading yang condong. Element inilah yang anda akan jumpa pada setiap service center atau showroom kereta Mitsubishi. Oleh itu kami akan cuba sebaik mungkin mengikut design korporat mereka kecuali susunatur ruang. Kami akan membuat susunan ruang dalam mengikut kesesuaian tapak dan kegunaan pengguna bangunan dan pelanggan.

02. Building Facade

Mitsubishi 4S Centre Design Petaling Jaya

Oleh kerana bangunan ini adalah showrom kereta maka ia memerlukan pencahayaan yang luas bagi menerangkan kawasan showroom. Ini dapat menjimatkan penggunaan elektrik ketika showroom beroperasi. Tetapi walau bagaimana pun akibat dari penggunaan glass yang luas akan menyebabkan ruang dalam akan menjadi panas. Jadi untuk mengurangkan kepanasan itu kami letakan sedikit louvers di bahagian depan bagi mengelakan cahaya masuk dengan banyak.

02. Susun Atur Pelan.

Mitsubishi 4S Centre Design Petaling Jaya

Dari sini kami memahami harga rumah yang sesuai untuk dibina untuk penjawat awam berumur 25-35 tahun yang ingin membuat pinjaman perumahan kali pertama menggunakan pinjaman dari LPPSA ialah bermula dari Rm 200,000.00. Kami mengangarkan kemampuan pinjaman bagi 10 tahun berkhidmat sekitar Rm 450,000.00 bagi kebanyakan penjawat awam.

Dari segi rekabentuk kami merasakan kebanyakan mereka yang akan membeli rumah ini terdiri daripada mereka yang berkahwin dan mempunyai 1-4 orang anak yang masih bersekolah atau ke taska. 

Hasil dari perkhidmatan ini

Kami berharap anda seronok membaca blog ini.

Kami sedia membantu anda membina rumah idaman anda, Hubungilah kami sekarang.

Ingin membina rumah ?

Hubungi kami sekarang...

Compare listings

Compare